Be Good and Show It – Index
Laat zien wat je waard bent – inhoud


1. Een succesvol bestaan als ZP-er.

> 1.1 Wat vind je in dit boek? (hoofdstukken)


2. Over dit boek.

> 2.1 Laat zien wat je waard bent.


3. Winnen begint met goed beginnen.

> 3.1 Tamtam maken voor zp-ers.
– 3.2 Een goed begin is het hele werk.
– 3.3 Stop meer van jezelf in je marketing.


Intermezzo (1) Interview met pianodocent Bertine Hobbelman.


– 3.4 Communiceren is je klant inspireren om keuzes te maken.
– 3.5 Een middel is geen doel.


4. De echte uitdaging ben je zelf.

> 4.1 Baas in eigen Toko … op koers met een draaiboek.
– 4.2 Het belangrijkste business model ben je zelf.


Intermezzo (2) Interview met modemaker Chris Ezerman.


– 4.3 Een plan voor ‘de tijd van je leven’. Van starters tot veteranen.
– 4.4 Geld verdienen als zp-er. Hoe doe je dat?
– 4.5 De Aanjagers van Alles. Marketing & Communicatie.
– 4.6 Maximaal vertrouwen op jezelf.
– 4.7 Krachtige uitgangspunten voor kleine bedrijven.
– 4.8 Niet goed, geld terug. Relativiteitstheorie voor zp-ers.


5. Jouw Plan de Campagne.

> 5.1 Het enige wat relevant is voor een ander is jouw betekenis.
– 5.2 Ondernemen is vooruitzien. Want waar je hart is…
– 5.3 Het is hoe je de dingen waarneemt, hoe je ze ziet.
– 5.4 Het gaat om jouw unieke kracht. De allerbeste zijn is onnodig.
– 5.5 Je missie als uitdagende belofte: hoe ambitie…


Intermezzo (3) Interview met Visueel Strateeg Huub Koch.


– 5.6 Creëer een instant wij-gevoel, de naam van jouw bedrijf…
– 5.7 Laten weten dat je bestaat: Wie, Wat, Waar, Wanneer…
– 5.8 De klant als de held van jouw verhaal (wie ga jij blij maken?)


6. Het doel maakt de middelen.

> 6.1 De kunst van ‘zakelijke’ creativiteit. Jezelf vormgeven…
– 6.2 Zakelijke creativiteit in actie. Een huisstijl die past bij jou…
– 6.3 De vier bouwstenen van je huisstijl. (Noodzaak vs budget).
– 6.4 Social Media. Onechte Paradijzen en Virtuele Werkelijkheden.
– 6.5 Storytelling – Verhalen vertellen…
– 6.6 Het doel is de weg. De weg is het doel. Zonder jou…


Intermezzo (4) Interview met ‘Versdenker’ Lisa van Noorden.


7. Handvatten die je helpen.

> 7.1 Realisatie van je communicatie-middelen…
– 7.2 Woorden zijn pas daden als ze ‘echt’ verschil weten te maken.
– 7.3 In de verbeelding ontleent het onzegbare zijn kracht aan …
– 7.4 Grafisch ontwerp: beslissingen nemen op een wit vel papier.
– 7.5 Krachtig communiceren op internet. Omhels je spin…
– 7.6 Public Relations, Reclame en De Media. Soms werkt het…


8. Voor duurzaam plezier.


– 8.1 De oogst binnenhalen – met duurzaam plezier…

– 8.2 Omgaan met tegenslag. Wachten op een vruchtbare bodem…
– 8.3 Veerkracht. ‘Anders kijken’ naar de obstakels…
– 8.4 Het hoogst haalbare nastreven – het leven als kunstwerk.


Intermezzo (5) Interview met Fotograaf Max Dereta.


– ‪8.5 ‬Ondernemen is als soep koken. Verander gerust het recept…
– 8.6 Heb je het nog naar je zin? Als je de juiste keuzes hebt…


9. Epiloog.

– 9.1 Epiloog: #MijnMoment2018.


VOLGEND HOOFDSTUK >